Om huset

Föreningshuset Gullringen, Fabriksgatan 30, 934 52 Byske, finns på södra sidan om Byske älv, endast c:a 20 minuter med bil från Skellefteå.

Nu står det nyrenoverade och ombyggda souterränghuset på 2x 160 kvm klart – det ligger centralt, men också lite avskilt, nära idrottsplatsen Moravallen och med gångavstånd från centrum och det 5-stjärniga Byske Havsbad Camping.

Det finns stora grönområden och en stor asfalterad plan som kan användas vid olika typer av aktiviteter.

Föreningshuset kan användas exempelvis till möten av alla slag för föreningar, företag och privatpersoner – för kurser, konferenser, musik/teaterarrangemang och fester m.m.

Här finns också möjlighet att hyra kontor.

Utrustning och övriga uppgifter

• Hela fastigheten är tillgänglighetsanpassad. Här finns: Hörslinga, ramp, hiss, varselmarkering i trapp mm
  • Här finns:
    – en konferenslokal med all teknisk utrustning som normalt behövs – rymmer upp till 130 personer, och vid restaurangdukning 80 personer
    – en mindre konferenslokal som rymmer ca 12-15 personer
  • Ett komplett utrustat kök. Köket är inte ett tillagningskök
  • Fyra toaletter, därav två RWC, varav en med dusch. Alla toaletter har breda dörröppningar.

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Fastigheten är tillgänglighetsanpassad.
Här finns:

• ljudanläggning, hörslinga
  • projektor, filmduk
  • whiteboard
  • handikappramp
  • hiss
  • varselmarkering i trapp
  • kontrastmarkeringar på toaletter/öppningar
  • låga/inga trösklar
  • stor parkering nära ramp